Monday, January 17, 2011

Damai disana...

Sebenarnya...kita harus akur pada ketentuan. Siapalah kita di dunia ini. Tidak punya apa-apa kudrat melainkan yang diizinkanNya...Seawal tahun 2011 kali ini...suatu ketentuan telah ditentukan....Meskipun terlalu awal untuk sebuah kepergian abadi...namun itulah yang harus diyakini oleh setiap insan yang bernama mukmin.

Usia seawal 33 tahun adalah terlalu muda untuk sebuah kepergian itu...apatah lagi diri dibutuhkan oleh ramai insan. Isteri dan anak-anak tersayang masih terlalu memerlukan...Namun itulah yang dinamakan hamba Allah...harus akur pada panggilanNya....dengan sebuah janji yang pasti.... Yang pergi tetap pergi...yang masih hidup, mesti meneruskan kehidupan.....dan pastinya akan pergi jua suatu ketika nanti... Maka dalam situasi sesebak mana sekalipun....redha kepada ketentuan Allah, itulah yang terbaik.

Mohd Nur Masuri b Mohd Yusof...anak saudaraku, atau yang cukup manja dipanggil Yie oleh seluruh keluarga yang menyayanginya telah dipanggil menemui Ilahi dalam suasana yang cukup tragis dan pilu. Yie ialah anak yang baik, tak banyak cakap tetapi selalu datang menziarahi kami sekeluarga walaupun sesekali pulang ke kampung. Tanpa sebarang tanda....sekembalinya dari tempat kerja, Yie tiba-tiba muntah darah...dibawa ke hospital dan terus koma hampir 10 hari....dan akhirnya pada tanggal 9 Januari 2011, jam 12.30 tengahari, Yie telah pulang ke rahmatullah... Moga-moga Allah ampunkan segala dosanya dan menempatkannya di kalangan golongan orang-orang yang beriman....Moga-moga damailah di sana..Kami akan sentiasa mendoakannya.

Selain doa, hanya inilah saja caranya untuk Cik Su meluahkan rasa sayang pada Yie...meskipun agak mengambil masa...namun inilah yang termampu dalam keadaan kesihatan yang kurang mengizinkan sekarang ini... Moga-moga Allah akan mengembalikan semula nikmat kesihatan pada Cik su semula agar mampu meneruskan tanggungjawab terhadap kehidupan menuju abadi....Moga-moga Allah sentiasa mengurniakan kita hidayah... serta hidup dan mati dalam iman....Amin...

No comments:

Post a Comment